reklama

Som učiteľka

Som slovenčinárka. Na Slovensku táto profesia nevzbudzuje ktovieaký rešpekt. Mala by. Ja ale chápem, prečo nevzbudzuje. Keď som pol roka učila na druhom stupni a na gymnáziu, s kolegyňami som si veľmi nerozumela. S niektorými áno. Nie však s tou, ktorá sa pri každom zazvonení na hodinu začala ponosovať, ako sa jej nechce do triedy. Ani tú, ktorá tvrdila, že slovenská hymna má viac ako dve strofy. Skrátka, ak chcete učiť, musíte to robiť radi a aj vedieť základné veci. Lenže, kto už chce v dnešnej dobe učiť na základnej, alebo strednej škole? Ha. Veď aj ja som hneď po štátniciach odišla učiť cudzincov na univerzitu. Potom to tak vyzerá. Mnoho učiteľov učí len preto, lebo nič iné nevedia (a učiť napokon tiež nie). Česť výnimkám. A ak nevedia ani učiť, to nevadí, lebo učiteľov je málo, tak ich nikto nevyhodí. Takže - áno, chápem, prečo veta „som učiteľka" nemá „cveng".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (278)

Žila som v Kórei, teraz žijem v USA. Tu už je to o inom. „I am a teacher" tu znie celkom inak. Ja to však neprestanem hovoriť ani po slovensky. Lebo ja učím rada a chcem veriť, že ani „blbá" nie som.

Hoci mne osobne by celkom stačilo učiť aj na tej strednej alebo základnej (decká sú fascinujúce a je s nimi sranda), plat ma neuživí, takže sa idem ešte minimálne tri-štyri roky stresovať s ďalším štúdiom, aby som poprípade mohla učiť na vysokej. Lebo, verte alebo neverte, myslite si, že mi šibe, ale ja naozaj rada učím. Aj SA rada učím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pedagóg by sa aj mal chcieť stále učiť niečo nové. Lenže akú už len má motiváciu... Aj ja by som sa na to za slovenský plat vykašľala. Pointa je, ak bude mať učiteľ vyšší plat, bude sa mu chcieť aj viac namáhať a aj viac ľudí sa snáď zamestná v školstve, takže bude z čoho vyberať.

Učiť DOBRE naozaj nie je ľahké. Veľakrát som už počula, aká je to „ľahká robota", ale nie je. Nie je, ak ju chcete robiť dobre. Celé to teda nefunguje na obidvoch stranách. Učitelia sa nesnažia, lebo sú demotivovaní a tí, ktorí by aj radi boli motivovaní, radšej odídu robiť niečo iné, niečo, čo ich lepšie uživí. Spoločnosť sa nezaujíma, lebo si povie, že učitelia sa aj tak nesnažia dobre učiť. Napokon, keď rodičia vidia, ako sú ich deti v školách vzdelávané, ani sa nečudujem, že nemajú k učiteľovaniu rešpekt.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže sú to vaše deti, ktoré do tých škôl chodia. Vaše, vaše.

Mňa bavila matematika. Na základnej som mala skvelého učiteľa. Na gymnáziu to bola bieda, tak som teraz z matiky mimo. To sa môže stať hociktorému decku. Ak však budú mať deti dobrých učiteľov na všetkých predmetoch, budú mať aj väčšiu šancu zistiť, v čom sú naozaj dobré, čo ich baví a celá vysoká a zamestnanie pre ne bude radosť.

V niektorých krajinách, bez ohľadu na to, aká strana v parlamentných voľbách vyhrá, vždy je v jej volebnom programe miesto na školstvo a výskum. O tom ani nie je prečo debatovať a už vôbec sa hádať.Čo myslíte, prečo to tak nie je aj u nás? Strany vedia, že voličov táto téma veľmi nezaujíma. Ako to, že nás to nezaujíma? Vzdelanie a budúcnosť našich detí nás nezaujíma. Pozrite sa na tú vetu ešte raz. Nie je na smiech? Alebo skôr na zaplakanie...

Nina Havierniková

Nina Havierniková

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Mojim domovom je svet… a mojim náboženstvom je konať dobro.“ Thomas Paine Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu