reklama

Vraj ako sa vyjadruje dáma

Nedávno som čítala jazykovednú esej na tému "Má spoločnosť iné nároky na mužov a na ženy pokiaľ ide o používanie jazyka?" Porovnávala rôzne jazyky a v podstate prišla k záveru, že čím zaostalejšia spoločnosť pokiaľ ide o rovnoprávnosť pohlaví, tým viac sa od žien očakáva, že budú rozprávať "ako dámy". Ale potvrdilo sa mi, že sa to netýka iba kultúr a krajín, ale aj jednotlivcov. Bez ohľadu na to, v akej krajine žijú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (78)

V debate o slovenskej ústave a definícii manželstva ma istý pán napomenul, že slovo "pchať" (do ústavy) do úst "nežného pohlavia" nepatrí. A vraj ani do úst niekoho, kto sa "hrá" na tolerantného. Slová nedefinujú, či je niekto tolerantný. Ale to je na inú debatu.

Nuž, tu je moja odpoveď: Vy si, možno, milý pán sexista, myslíte, že je v poriadku ženám diktovať, aké slová môžu alebo nemôžu používať. Alebo aké slová sú pre ne vhodné a nevhodné.

Ja Vám na to odpoviem, že Vy si svoje "rady" môžete "vopchať" do zadku. Ja si budem rozprávať, ako chcem, robiť, čo chcem a podporovať rovnoprávnosť ako sa mi páči. Lebo napriek tomu, že v mysliach takých ľudí, ako Vy, rovnoprávnosti niet, oficiálne ju máme. A vety typu "zvlášť do úst nežného pohlavia takéto slová nepatria" patria do predminulého storočia.

Nina Havierniková

Nina Havierniková

Bloger 
  • Počet článkov:  49
  •  | 
  • Páči sa:  0x

"Mojim domovom je svet… a mojim náboženstvom je konať dobro.“ Thomas Paine Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu